Vi er i London :D

Vi er her, og det er så utrolig koselig å være tilbake. Vi har jo faktisk vært her noen dager alt, og etter mye styr, og 30 pund for internett, så får vi endelig lastet opp videoene våre (vlogger og innkjøpsvideoer). Det tar noen timer, men vi får hvertfall lagt de ut.

Første dagen (torsdag) dro vi til Baker Street så Guro og jeg fikk sett hvor Sherlock Holmes bodde. Vi er sent ute, men har endelig begynt å se på den siste Sherlock serien, og elsker den. Av den grunn var det jo ekstra spesielt å besøke 221 b Baker Street. Vi var inne i butikken og tittet, men gikk ikke inn på museet. Vi gikk videre til Oxford Street, og det var virkelig ikke så langt som jeg trodde det var.

Jeg endte opp med å kjøpe meg nye sko på Evans, for det viste seg at vinterskoa jeg hadde valgt å ta med meg, var helt feil sko. Jeg fikk så vondt i bena. Det ble jo litt mer shopping den dagen også (innkjøpsvideo kan du se her), for på veien til å kjøpe noe drikke å ha på rommet, oppdaget vi at Westfield kjøpesenteret hadde oppe til 10. Da ble det en snartur innom der også gitt 🙂

I går startet vi dagen med frokost på Café Liz (faste frokost-stedet vårt fra turen i fjor), før vi tok bussen til Oxford Street. Det var på tide å ta en tur på Primark 🙂 Pappa kjøpte seg noen aviser og satte seg på favoritt-puben sin i nærheten, og så møtte vi han der når vi var ferdige.
Tro det eller ei, så var det pappa som foreslo at vi skulle ta turen til Westfield i går, i stedet for i dag, siden det var Black Friday i går (se innkjøpsvideo her). Guro fikk vondt i brokket mens vi var på Primark, så vi dro innom hotellet og slappet av i 20 minutter før vi gikk til senteret. Det er jo bare 5 minutter å gå herfra! På veien stoppet vi å spiste lunsj, men klokka var da allerede nesten halv 4, så det ble middagen vår også 🙂
På Westfield fikk pappa vært på Mark & Spencer, som er hans favoritt butikk, hvor han fikk tak i det han ville ha. Noen bukser og strikket vest.
Så gikk han og satte seg på en en benk og tittet på litt mennesker mens Guro og jeg handlet ferdig. Brokket til Guro gjorde vondt igjen, så da vi hadde tittet ferdig dro vi tilbake til hotellet og der ble vi resten av kvelden. Ferdig shoppet og slitne etter en lang dag.

På vei tilbake til hotellet gikk vi innom et par andre butikker vi hadde funnet tidligere på dagen, PoundLand og PoundWorld. To butikker som har alt fra mat til bakeutstyr og 99,5 % av alle varene koster ikke mer enn ett pund. Genialt! Guro og jeg fikk kjøpt litt havregrøt og litt bakeutstyr så vi er kjempe fornøyde. Skulle virkelig hatt slike butikker hjemme også, genialt for de som kanskje ikke har så god råd eller de som alltid er ute etter å spare litt penger 🙂

I dag er brokket til Guro helt fint igjen, og vi skal ta turen til Brixton. En bydel pappa gjerne ville besøke. Er visst et marked der, og i følge en av seerne våre verdens beste vegan cupcakes. Så dette blir spennende 🙂